Re: [PROGRAMMERING] [PHP] Problem med danske tegn

Jørgen Heesche wrote:

Fint, det var lige den konvertering til tekst-format, jeg ikke vidste hvordan kunnne gøres. Og så vil jeg forøvrigt bruge charset latin1 i Mysql, så vil Firefox med ISO-8859-1 ikke have problemer med danske bogstaver.

I mit tilfælde vil jeg ikke kunne forudsige hvilken user agent brugere vil tilgå siderne med, og hvilken opsætning brugeren har på sin user agent, så jeg er nødt til at tage højde for alle tilfælde v.h.a. konverteringer mellem database og sider med PHP kaldene til htmlentities() og html_entity_decode() med argumenterne ENT_COMPAT og 'UTF-8'.

Til projekter udelukkende til eget brug vil det være en stor hjælp at det forholder sig som du nævner, så det vil jeg huske til sådanne tilfælde. Det gør tingene nemmere.

Tak for hjælpen.

Har du prøvet en konvertering med Gnumeric og lykkedes det dig at få data over i tabeller? Jeg kæmpede selv en brav kamp med diverse andre værktøjer til at læse MS Excel regneark og få CVS output, inden jeg tilfældigvis fandt ud af Gnumeric kunne sættes til at give output som man ønsker det.

Med venlig hilsen
David List