Re: [PROGRAMMERING] sed, start af fil navne

Så skal du måske kigge på om din afart af sed har særlige
matchningsregler, for på min maskine virker Jens' forslag nøjagtigt
som du vil have det.

$ ls
harry-r100  harry-r2  kurt-r10-r11  sally-r1  sally-r10

$ ls | sed 's/\(.\+\)-r[0-9]\+/\1/' | sort -u
harry
kurt-r10
sally

$ sed --version
GNU sed version 4.1.5

Hilsen Johnny :o)

torsdag den 27. Marts 2008 kvad Hans Ole Hansen: