Re: [PROGRAMMERING] [PHP] Problem med danske tegn

Jesper Wisborg Krogh wrote:
MySQL startes med --default-character-set=utf8

Prøv også at dobbeltjekke, at tabellen faktisk bruger utf8. Personligt smider jeg altid en DEFAULT CHARSET utf8 ind i alle tabel deklarationer.

Jeg har i det script som skaber databasen og sætter den op sørget for at databasen får default character set UTF-8. Det skal arves af tabellerne - men jeg var naturligvis for alle tilfældes skyld gået videre med dit forslag hvis jeg ikke havde fået løst problemet endnu.

Se mit svar til Nis for løsningen på problemet.

Tak for svaret.

Med venlig hilsen
David List