Re: [PROGRAMMERING] decode letter scrambling "kode"

On 1/15/08, Michael Schmidt <sslug@sslug> wrote:
> Jeg har en ide til hvor dan man laver et script/stump kode, der kan
> gennerere "kryptering" i stil med følgende:
>
> Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in
> waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht the
> frist and lsat ltteer be at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses
> and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae the huamn mnid
> deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe.
>
> Men er det overhovedt muligt at lave en automatiseret dekodning?

Ja, med noget dictionary-værk og regular expressions skulle det ikke
være så svært. Det ville dog ikke være helt præcist, og vil returnere
forkerte ord i nogle tilfælde, medmindre du koder noget
sætningsanalyse også :)

mvh
Tue

> På forhånd tak.
> --
> Med venlig hilsen
> /Zmit/
> RLU # 314205

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]