Re: [PROGRAMMERING] [C++] udtrække information om USB fra kernen

Jeg kender ikke rigtig til C, men jeg det er ikke kluntet at betragte
/proc/devices og /var/log/messages som inputstreams, eller filer. Det
er netop det der er fordelen ved disse.

At det så måske kan gøres bedre ved brug af et library, er så en helt
anden sag :)

On 12/4/07, Kristian Nørgaard <sslug@sslug> wrote:
> I mit C++ program vil jeg gerne benytte noget af den information som jeg
> får om USB devices via
>
> cat /proc/devices
>
> og
>
> cat /var/log/messages
>
> Hvad er måden at gøre det på?
>
> Jeg synes det vil være lidt kluntet at betragte /proc/devices og
> /var/log/messages som inputstreams, som skal læses og parses...
>
> Kan jeg interface til kernens håndtering af devices direkte gennem et C
> bibliotek og deraf hive nogle datastrukturer ud direkte? Hvordan snakker
> man med diverse kerne moduler, f.eks. lsusb?

> [...]

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-01-01, 17:38 CET [an error occurred while processing this directive]