[C++] udtrække information om USB fra kernen

I mit C++ program vil jeg gerne benytte noget af den information som jeg får om USB devices via

cat /proc/devices

og

cat /var/log/messages

Hvad er måden at gøre det på?

Jeg synes det vil være lidt kluntet at betragte /proc/devices og /var/log/messages som inputstreams, som skal læses og parses...

Kan jeg interface til kernens håndtering af devices direkte gennem et C bibliotek og deraf hive nogle datastrukturer ud direkte? Hvordan snakker man med diverse kerne moduler, f.eks. lsusb?

/ Kristian

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-01-01, 17:38 CET [an error occurred while processing this directive]