Re: [PROGRAMMERING] oracle problem

Martin Møller Skarbiniks Pedersen skrev:
Hejsa,
  Der skulle vel ikke være nogle oracle eksperter, som kan se fejlen i
nedenstående ?
Jeg fatter det simplethen ikke.

Først og fremmest er jeg ikke bekendt med Oracles særheder, men jeg har måske en ide alligevel. Jeg klipper lige lidt, så kun de (for min pointe) interessante linier er tilbage.

Linie 6:
    result:=opdd.obj_job.initialise(job_id,1);
Linie 8:
      RETURN opdd.obj_job.form_type;
Linie 18:
    result:=opdd.obj_job.initialise(job_id,1);
Linie 20:
      SELECT id INTO f_id FROM formtypes WHERE formtype=opdd.obj_job.form_type;

SQL> show errors
Errors for PACKAGE BODY FORMTYPE:

LINE/COL ERROR
-------- -----------------------------------------------------------------
6/5      PL/SQL: Statement ignored
6/13     PLS-00201: identifier 'OPDD.OBJ_JOB' must be declared
8/7      PL/SQL: Statement ignored
8/14     PLS-00201: identifier 'OPDD.OBJ_JOB' must be declared
18/5     PL/SQL: Statement ignored
18/13    PLS-00201: identifier 'OPDD.OBJ_JOB' must be declared

Bemærk her, at 6, 8 og 18 giver fejl, men ikke 20. Dette er især interessant, da 8 og 20 refererer til nøjagtig det samme. Der er altså tilsyneladende forskel på hvor opdd.obj_job er gyldigt.

Mit bud ville være at prøve at erstatte udtrykkene i linie 6, 8 og 18 med en form for SELECT statements.

Med venlig hilsen

Ole

PS. Er du forresten sikker på, at der ikke skal en WHERE på det UPDATE statement til sidst?

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-01-01, 17:38 CET [an error occurred while processing this directive]