Re: [PROGRAMMERING] c/libc kompilering til gammel platform

On Thu, Nov 15, 2007 at 11:17:23 +0100, Morten Wegelbye Nissen wrote:

> Now we are talking, det er helt klart en model man kunne bruge. Men er
> det så ikke et problem at jeg ikke køre samme kerne version i begge ender?

Hvis du ikke begynder at bruge "moderne" ting, som f.eks. futex'es
eller lignende, eller begynder at parse /proc filer (eller /sys for den
sags skyld), så skulle du være rimelig sikker på at det skulle virke.

Men det er generelt en god ide at læse man-siderne for de system kald du
bruger, specielt VERSIONS, CONFORMING TO, NOTES og BUGS sektionerne. På
f.eks. futex man-siden kan man se at de dukkede op i Linux version
2.5.7, men først nåede deres nuværende form i 2.6.7.

--
Med venlig hilsen
	Klaus S. Madsen