c/libc kompilering til gammel platform

Hejsa gruppe,

Min chef er blevet klogere, jeg skal nu kigge på muligheden for at udvikle noget software på en linux platform. En udfordring jeg længe gerne ville have profesionelt.

Jeg har egentligt en del erfaring i c++ på linux, hvor jeg har brugt borlands kylix IDE. Ikke nogen skøn suite hvis i spørger mig.

Nu skal jeg til at kigge på noget c kode, der ligger og køre på nogle små linux maskiner. Ikke noget voldsomt kompliceret, blot noget med at læse og skrive lidt på nogle serielle porte.

Men (obligatorisk) jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal starte, jeg ved den maskine det skal køre på, er baseret på en 2.4 kerne - gør det at jeg skal overveje noget specielt? Hvad med libc? - den er med sikkerhed tussegammel på samme.
Kan jeg i forbindelse med kompileringen af en c projekt sikre mig at gcc bygger en binær som kan køre på modtageren?

Jeg ved at ovenstående måske giver lidt udtryk for uvidenhed, men jeg ved !"# ikke rigtigt hvor jeg skal starte.

pfmmmt,
Morten