Re: [PROGRAMMERING] Struktureret programmering og forberedelse af program?

In <sslug@sslug> "Jesper K. Pedersen" <sslug@sslug> writes:

>Findes der nogle tutorials for struktureret probleml=C3=B8sning indenfor
>software som f.eks. ved eksempler tager sig igennem forskellige
>probleml=C3=B8sningsmodeller som brug af UML / Flowchart'ing osv?

Der er jo skrevet tonsvis af bøger om hvordan man programmerer.
En del af dem virker ret virkeligheds-fjerne... jeg er bange for
at god programmerings-skik kun kan læres ved at prøve det.

I og med at du allerede nu har skrevet et program og så indset at
det ikke er blevet "godt", så er du jo allerede på vej til at
kunne genkende hvad der er "godt" og "mindre godt".

Personligt prøver jeg altid at få et overblik over data-strukturerne
programmet skal arbejde med, førend jeg begynder at programmere.
Jeg har det i al fald sådan at hvis jeg først har fået strukturert
mine data fornuftigt, så er selve programmerings-delen meget enklere
at gå i gang med. Objekt-definitioner og metoder kommer også forholdsvis
enkelt ud af en god data-model.

Mvh,
Henrik