Re: [PROGRAMMERING] Struktureret programmering og forberedelse af program?

> Det er vel også hele meningen med modelering. At tage et abstrakt syn på
> sin problem stilling og "tegne" en løsning, inden man begynder på at
> skrive kode.
> Det er dét der er meningen med de maaaaange software udviklings modeller:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Software_development_process
>
> Kig under 'See also' for nogle af de forskellige modeller.
> Jeg selv har haft god erfaring med Extreme Programming og Unified
> Process men er gået over til noget hjemmestrikket noget med elementer
> fra flere forskellige metoder

Problemet med den abstrakte forklaring på, hvordan man får "strikket" en
løsning sammen er at det kan være umådeligt svært at gennemskue, hvornår
man tager skridtet fra en tilstand til en anden, f.eks. hvornår man tager
skridtet fra koncept til klasser til pseudo-kode.

Det ville derfor være spændende at se et mindre projekt brugt som eksempel
på problemløsning ved brug af et problemløsningssystem.
Jeg har kigget rundt på mange af de fri software projekter - og dem skal
man vist ikke bruge som generelt grundlag for software projektering :-D

På forhånd tak
   Jesper K. Pedersen