Re: [PROGRAMMERING] Programmering i C# - "best practise" ?

On Sat, 13 Oct 2007 19:16:44 +0200
Michael Rasmussen <sslug@sslug> wrote:

> Du har vendt problematikken 180 grader:-) Det er i GUI events
> håndteres, så derfor er det GUI, der skal have referencer til øvrige
> klasser. Har de øvrige klasser brug for en reference til komponenter i
> GUI, kan du med sende en reference til de ønskede komponenter i de
> andre klassers konstruktør eller i de specifikke metoder.

> Du kan ikke splitte klasser op i flere filer. Er grunden til dit
> ønske, at du har fået for komplekse klasser, bunder det i en
> designmæssig fejl. En tommelfinger regel er, at en klasse højest må
> [...]

Jeg kan godt se pointen i dette.
Lidt som man på samme måde bruger tommelfingerreglen med at en kontrol
blok i C ikke bør være større end du kan læse den på en skærm ude at
skulle rulle.

Og når du siger at det er i GUI events håndteres og det så er derfra
mit program drives, så virker det også logisk nok. Jeg tror jeg skal
have fat i en lidt større tavle til at skrible mit design ned på så jeg
kan få lavet lidt bedre grupperinger (opdeling i klasser) af det jeg
laver.

Er der evt. noget fri software, der er skrevet i en "pæn" facon, som man
med fordel kan skele til, hvor man kan sige at stilen er okey?
Jeg har kigget på en række forskellige software projekter for at
gennemskue deres stil omkring opdeling, dokumentation osv.

Mvh
Jesper K. Pedersen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-11-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]