Re: [PROGRAMMERING] [PHP] printf formatterer ikke bredde

lør, 13 10 2007 kl. 15:55 +0200, skrev David:
> Kan nogen her bidrage med forslag til hvad jeg skal se efter hvis jeg
> skal finde ud hvorfor PHP printf funktionen tilsyneladende ikke kan
> formattere en minimum bredde på tekststrenge i et HTML dokument?
Det kan den også sagtens, hvis du kigger i på HTML kode som dit script
spytter ud, så er der alle de mellemrum der skal være.

Problemet er bare, at flere mellemrum efter hinanden i et HTML dokument
bliver lavet om til et. Hvis du kan få printf til at skifte alle
mellemrum ud med " ", så vil du få den ønskede effekt.

Dog vil det jo ikke virke som i en terminal, med mindre du bruger en
skrifttype hvor alle karaktere er lige bredde. En anden mulighed er at
bruge <pre>, hvilket netop bruger karaktere med lige bredde. Ulempen er
så, at der ikke er mulighed for layout:

<?php
$total = 20;
echo "<pre>";
printf("%25s \$%.2f", 'Total', $total);
echo "</pre>";
?>

> Jeg har prøvet med flere lærebogseksempler (PHP er endnu nyt for mig) og
> resultatet er hver gang det samme.
>
> Eksempel:
> printf("%25s \$%.2f", 'Total', $total);
>
> Her kommer printf parametrene til at stå lige op ad hinanden i venstre
> side. Det virker fint på bash kommandolinien, når scriptets output ikke
> skal gennem Apache 2 og Firefox.
>
> Med venlig hilsen
> David List

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-11-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]