Re: [PROGRAMMERING] Hvorfor er 0 == 1? SOLVED

Jens Bang wrote:
On Monday 10 September 2007, Jørgen Heesche wrote:
Dette script

#/bin/bash
FileCount=0
for X in $(ls -d backup* 2> /dev/null)
do
     FileCount=$((FileCount+1))
done
echo FileCount=$FileCount

virker med 0, 1, 2, .. n directories, det er ikke nødvendigt at pipe til wc

Jeg markerede koden og kopierede den over i en fil kaldet dirtest.sh, som jeg gemte i et tomt directory. Jeg skiftede ned i samme directory som filen. Her er resultatet:

sslug@sslug:~/backups/test$ chmod u+x dirtest.sh
sslug@sslug:~/backups/test$ ./dirtest.sh
FileCount=0
sslug@sslug:~/backups/test$ mkdir backup0000
sslug@sslug:~/backups/test$ ./dirtest.sh
./dirtest.sh: line 5:  : command not found

Hvordan se din linie 5 ud?. Det ser ud til at der står et enligt semikolon, som så opfattes som en kommando.

FileCount=0
sslug@sslug:~/backups/test$

Så noget går galt, jeg forstår bare ikke hvad. Det er den linie der tæller variablen op der fejler, og den har tidligere virket i den form, så nu er jeg ægte forvirret.

-- Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-10-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]