Autotools for Ubuntu

Hej

Dette er ikke helt et programmeringsspoergsmaal, men alligevel relevant for udvikling/programmering saa jeg poster det her.

Hvordan er det lige jeg faar installeret autotools (autoconf/aclocal/automake/libtool etc.) for en Ubuntu-installation der er gemt vaek bag en firewall, hvor jeg kun har adgang via SSH (og scp) ?

Maskinen kan IKKE aabne en TCP-forbindelse til det aabne net.

Til det har jeg et par ekstra spoergsmaal.

Hvilken pakke/pakker er det jeg skal installere ?

Og hvordan matcher jeg det til den Ubunutversion jeg har, hvad det saa er for en?

Hvor hentes de ? www.ubuntu.net ?

Og hvordan installeres de ?

Beklager at vaere ny paa Ubuntu-fronten.

mvh.

Peter

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-10-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]