[linking] linker fejl efter opgrad. til debian etch

Hej

Et bibliotek f2c driller mig lidt.

A) I min Debian Sarge virkede mit build fint:

g++-2.95 -g -Wall test.cpp -o test libposcorr.a -lgsl -lgslcblas -lminpack -lm -lf2c

B) Efter opgradering til Etch:

g++-2.95 -g -Wall test.cpp -o test libposcorr.a -lgsl -lgslcblas -lminpack -lm -lf2c
/usr/bin/../lib/libf2c.so: undefined reference to `MAIN__'
collect2: ld returned 1 exit status

C) Til gengæld virker mit build nu uden f2c:

g++-2.95 -g -Wall test.cpp -o test libposcorr.a -lgsl -lgslcblas -lminpack -lm

Kan nogen hjælpe mig med at forstå hvad der sker?
Jeg ville gerne benytte lejligheden til at forstå flere detaljer om linkeren og bibliotekerne i linux.

/ Kristian