Re: [PROGRAMMERING] Gode råd om valg af sprog til hjemmesiden

Michael Rasmussen wrote:
> On Wed, 11 Apr 2007 17:55:05 +0200

Tak for svaret, det er lagt i skattekisten.
Også tak til jer andre for tilbagemeldingerne.
Jeg har kørt en af java demoerne igennem, så jeg har fået en fornemmelse
af, hvad java indebærer, kan se strukturen i det osv. Men jeg har nu
besluttet mig til at lave en KISS løsning med enkle (dynamisk genererede
men i sig selv statiske) html-sider, og en submit-knap på hver.

Jeg forestiller mig at skrive et cgi program, som alene fungerer som
mellemled mellem brugeren og den bagvedliggende server. Det vil kunne
holdes ganske småt, og vil derfor kunne startes uden nogen særlig
belastning af serveren.
På den måde bliver genereringen af html-koden (muligvis med PHP i) lagt
i hovedprogrammet, hvilket jo gør vedligehold og udvikling en del mere
enkelt.

Forløbet bliver så noget i retning af:
1. Login-startside --> data til serveren --> Hvis OK så en brugerside ud
fra hvem der logger ind.
2. Brugersiden med submit og evt. knapper, der giver adgang til andre
relevante funktionssider.

En klasses administrator kunne fx. få en side, der indeholdt en tabel
med forud udfyldte indtastningsfelter med data om klassens elever, og en
knap neden under, der giver en ny side med oplysninger om elevgrupper,
hvor de enkelte elever kan til- eller frameldes grupperne osv.