Re: [PROGRAMMERING] Gode råd om valg af sprog til hjemmesiden

Robert Larsen wrote:
> E. Sjørlund wrote:
>

> CGI er ikke for børn og slet ikke i C/C++.

Men er PHP for fremmede?
Jeg sidder og prøver at lege lidt med Delphi for PHP. Den kræver PHP
5.2.2 for at kunne køre! Er det ikke at bede om versionsproblemer at
bruger PHP?
Har jeg de samme problemer, hvis jeg laver et cgicc program, som
genererer siden?

Hvor hurtig eller langsom er PHP for brugeren at arbejde i, i forhold
til .cgi?
Lad os sige, at der er dannet en liste med
"Brugernavn (edit), [] Login OK (checkbox)". Kan jeg så i et PHP program
fange alle ændringer så snart de sker, og sende besked til min backend,
eller er jeg nødt til at lægge en submit knap ind enten for hver linje
eller for alle linjer samlet?
I eksemplet kunne det være, at alle brugere med loginOK er blå, mens de
blokerede er røde, og jeg ønsker at en ændring af afkrydsningen skal slå
igennem i farven "på klikket". En fjollet effekt ganske vidst, men det
illustrerer problematikken.
Vil der være forskel på mulighederne for den slags i et .cgi script i
forhold til et PHP?

 Alene sikkerheden vil kunne
> være et mareridt, som andre allerede har tænkt på, og hvis du stadig er
> begynder inden for C/C++ så er der maaaange fælder du kan træde i.

Dem kan jeg ikke rigtigt se i mit koncept: Hjemmeside <--> service der
laver arbejdet.
Det er klart, at jeg har sikkerhedsproblemer at tage hånd om, men jeg
kan ikke se dem i forbindelse med denne del af programmet.