Re: [PROGRAMMERING] Re: c++ Brug af using

"E. Sjørlund" <sslug@sslug> wrote on 24-03-2007 18:52:22:

> Det er præcis samme problem begge steder. De viser et eksempel, der ikke
> viser problemet med et lige antal elementer. I DK ved at have et ulige
> antal, i UK ved at have samme værdi på begge de to midterste pladser.

På Polit studiet på KU prøvede jeg at overbevise vores professor i
befolkningsstudier at hans lærebogs afsnit om kvartiler var højre-skæv
(gav konsekvent for høje værdier i forhold til en kontinuert distribution
af samme data).

Hans kommentar til min middelrette beregningsmetode var "det er jo bare en
anden måde at se tallene på".

I *Sverige* lærte jeg allerede i _første_ klasse at ,5 skulle rundes op
hhv. ned afhænging at det tal der stod foran -- I *Danmark* måtte jeg
først bruge denne metode da jeg kom på KU.
(Det gav nogle problemer da vi i Danmark i 3. klasse lærte om kommatal)

Descriptiv statistik er et betændt område

hvilket vel til dato ikke er blevet beskrevet bedre end af Hans Bischoff.

Venlig hilsen / Best regards

Nils Ljunggren
Senior Developer
Mobile +45 2621 9966
sslug@sslug

IntraVision ApS
Lyngsø Alle 3,  2970 Hørsholm,  Denmark
Office: +45 7023 2340
Fax: +45 7023 2349
www.intravision.dk

Winner of 2007 Lotus Awards
IntraVision has won the 2007 Lotus Awards in the category "Best Messaging
and Collaboration Solution".
Best Messaging and Collaboration Solution
This category recognizes a solution that provides a company with improved
productivity through increased real-time collaboration and human
interaction. The winning solution must bring people - employees,
customers, and/or
suppliers -- together, through messaging, calendaring and scheduling, and
collaborative applications, while helping to lower the total cost of
ownership of the company's messaging and collaboration infrastructure.
Read more at: http://www.ontimesuite.com/