Re: c++ Brug af using

On Sat, 24 Mar 2007 02:04:06 +0100, E. wrote:

> Medianen er defineret som det element hvor netop halvdelen af
> mængden har en værdi, der er mindre eller lig med. Det har sådan set
> intet at gøre med gennemsnittet!

Det ændrer ikke på at der i wikipedia står at det er almindeligt at
udnævne gennemsnittet af medianerne til medianen.

> Medianen af "1 1 1 7 10" er 1 (også efter din fremgangsmåde), mens
> gennemsnittet er 4. Havde listen været "1 1 1 7 7 10" var medianen
> blevet 7, som altså her er lige så langt fra gennemsnittet.

Hvilken fremgangsmåde er det du udnævner til at være min?

Prøv at læse hvad jeg skrev igen - jeg skrev at wikipedia fortæller at
det ikke er unormalt at gøre som din bog vil have dig til, at jeg
synes det er bedre at gøre som din kone siger, men at det efter min
mening er mest korrekt at returnere samtlige medianer.

> Jeg er ret sikker på, at den, der skrev siden på den danske Wikipedia
> ikke kan svare korrekt på hvad medianen er i listen "1 2 4 5", det er
> sikkert grunden til at han har givet det indlysende eksempel med en
> liste med et ulige antal elementer.

Det er meget muligt, men nu refererede jeg ikke til den danske
wikipedia (hvad der står i den har jeg ikke kigget på), så jeg véd
ikke rigtigt hvorfor du argumenterer mod dens indhold over for mig,
hér.

> (Som du kan se, er jeg ikke så bange for at sige dig imod - du
> betaler jo ikke for pizzaerne)

(Du skal være velkommen - måske ville det dog være mere frugtbart hvis
du startede med at læse hvad jeg skrev :-))

  Mvh.

   Adam

--
 "HALLELUJAH!                                                 Adam Sjøgren
  Så att säga."                                          sslug@sslug