Re: [PROGRAMMERING] bash problem num_of_me

Hej Martin.

>   På AIX og Solaris kan jeg nemt checke i en shell om andre kopier af
> scriptet allerede køre
>
> Men på min linux server er $num_of_me=3,når check.sh kører.
> Hvorfor nu det ? og hvordan kan jeg rette det ?

Hvis du bare vil checke om der ikke kører andre versioner af samme program, så
kunne du jo lave en tmp-fil når du starter programmer hvis den ikke findes i
forvejen. Findes den i forvejen så kan du jo stoppe afviklingen af
programmet.

Men det er nok ikke det du tænker på? ;-)

Hvis det er noget andet du vil have, så kunne du måske hente inspiration fra
et lille script jeg en gang lavede der automatisk starter screne. Du kan
finde det på min nørd-site: http://provingground.dk/

Kig under "Automatic start of screen". Dybest set så "går" jeg en tur i mit
ps-tree og leder efter screen højere oppe indtil der skiftes bruger. Måske
kan det skubbe dig i en retning, måske ikke.

--

Med venlig hilsen/Kind regards

Michael B. Arp Sørensen
Certified Linux Professional 10