Re: [PROGRAMMERING] cross-platformed database forbindelse

On Sat, 30 Dec 2006 20:21:51 +0100
Poul Møller Hansen <sslug@sslug> wrote:

> --[KLIP]--
> Jeg har hidtil programmeret dem med Java Swing komponenter og JDBC,
> men jeg er ikke imponeret over respons-tiden for dem og de er
> temmelig ressource krævende.

Da du ikke skriver hvilke programmerings sprog du kan... så, kan jeg
vel selv vælge et :)

> Jeg har derfor kigget lidt på gtkmm som GUI.
> Til PostgreSQL kan jeg bruge libpqxx, men hvad gør jeg med
> MSSQL support ?

Bruger udviklings pakken til mysql for din platform. fx.
mysqlclient-devel

> Eller findes der noget fælles abstraktionslag, der kan bruges på begge
> platforme med begge typer database ?

Har du kikket på Qt4 fra norske Trolltech. Det er multi platform med
mange sprog bindinger... det kører Linux,Mac,embedded & windåse.
ia32,x84_64,arm,powerPC...

OpenSource der rygger.

(John =-)