Re: [PROGRAMMERING] Findes der et shared object til MD5 eller SHA1 digest

Jacob Sparre Andersen wrote:
Kenneth skrev:

Jeg har kigget i /usr/include/openssl hvor jeg finder headerfiler
til SHA1 og MD5, men det jeg skal bruge er en shared object fil hvor
skidtet er kompileret ind i. Man openssl siger kun noget om hvordan
man kører openssl programmet, ikke om noget api(?).

Det er nok fordi »man« starter med at lede i kapitel 1 i brugsanvisningen. Det er kapitel 3 du skal have fat i. Nærmere bestemt »man 3 sha1«.

Hvor "man" starter med at lede kommer vel an på hvem "man" er? ;-)

Tak for hintet (det er i øvrigt "man 3 sha"). Jeg fandt ud af at skidtet findes i libcrypto.so, og det ser ud til at virke (*ser ud til* - er kun lige kommet i gang).

Hmm, nu havde jeg ellers printet beskrivelsen af SHA ud og taget med hjem så jeg kunne lave min egen implementation.. Det må blive en anden gang så. :)

-K!