OpenSSL Protocol Error

Hej
Jeg har et projekt hvor jeg skal lave en bro mellem vores eksisterende klient app, og en ekstern app (via COM).
Jeg benytter OpenSSL mellem vores klient og server - virker fint.
Oprindeligt blev vores klient lavet "crossplatform". Blev bygget med Mingw på Linux - og virker fint.
Jeg har bygget vor klient under MS VS med OpenSSL. Kompilerer OK.
Jeg benytter samme certifikater jeg hele tiden har brugt.
Når jeg kører app, får jeg "SSL_ERROR_SSL" ved ssl_connect() (Protocol Error).
Jeg benytter eksakt samme kode. Den eneste forskel er kompiler og flag.
Jeg modtager forspørgsel på serveren, men fejler med "SSL_ERROR_SSL" og på klienten fås "Protocol Error".
Jeg har forsøgt med OpenSSL ver. 0.9.6h, 0.9.7e og 0.9.8d
Jeg har kompileret med MS VS6 VS7 VS8 - alt med samme resultat.
Gode ideer er velkomne ???
/Kim