Re: [PROGRAMMERING] linux og DCOM

On Tue, 05 Sep 2006 08:41:32 +0200, Kristian Nørgaard wrote:

> Mit program skal kommunikere med en anden boks, og leverandøren af denne
>    foreslår, at vi benytter MS COM protokollen, da han allerede har et
> interface, der stiller MS COM objekter til rådighed.

COM objekter som kommunikationsprotokol mellem MS Windows og andet OS er
en dødssejler. Selv mellem MS og MS kan det give mange fustrationer!

> Jeg har surfet lidt omkring, det ser ud til at der findes MS COM
> løsninger (DCOM) til linux, men vil gerne høre om nogen har
> gode/dårlige erfaringer?

DCOM er ikke mere supporteret af MS - prøv at lave en søgning på
http://msdn.microsoft.com og se på antallet af hits.

DCOM er ikke understøttet i .NET, og MS fraråder enhver anvendelse af
protokollen, hvilket er forståeligt, da det er det værste af det
værste, der nogensinde har forladt Microsoft Road 1, og i øvrigt aldrig
kom til at fungerer.

Skal det laves ordentligt, bør I anvende CORBA eller SOAP til C++, og
hvis i vil forlade jer på C# kan i med fordel se på remoting. Min
anbefaling, hvis vi forventer udveksling af native objekter, er CORBA
eller remoting.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen