Re: [PROGRAMMERING] [C] gdb - hvor er min .core fil henne?

On Mon, 28 Aug 2006, Mads Bondo Dydensborg wrote:

Jeg har skrevet et C-program der har en periodisk fejl. Under normal
brug ses fejlen ca. 1 gang om ugen sådan ret uventet. Fejltypen er
Segmentation Fault (det' sgu pinligt).

Som Henrik nævner, man kan lave fede ting i en signal handler. Herunder dumpe stakken (fra den tråd, hvor det sker), hvis du kører med glibc (hvad du jo nok gør). Kig på info libc for at finde ud af hvordan.

Tråd? Der er kun een.
glibc: Det kan jeg ikke lige huske. Jeg kompiler static, så ldd vil ikke lige vise det.

Og, så er valgrind din ven. Valgrind dit program til døde ;-)

..."valgrind" have been Masked - anyway, jeg prøver den.

/hans
--
Horsebakken 78, DK-2400 København NV, Phone: +45 2264 8020
Selvmord er en social tilpasningshandling.