Re: [PROGRAMMERING] [C] gdb - hvor er min .core fil henne?

mandag 28 august 2006 18:33 skrev Hans Schou:
> Hej
>
> Jeg har skrevet et C-program der har en periodisk fejl. Under normal
> brug ses fejlen ca. 1 gang om ugen sådan ret uventet. Fejltypen er
> Segmentation Fault (det' sgu pinligt).
>
> Så tænkte jeg at det måske var en idé at granske med gdb og så .core
> dump fil, men sådan en har jeg ikke. Hvordan får jeg lavet sådan en?
>
> Hvis der er andre forslag til hvordan jeg får løst mit problem er jeg
> lutter øre.

Som Henrik nævner, man kan lave fede ting i en signal handler. Herunder dumpe
stakken (fra den tråd, hvor det sker), hvis du kører med glibc (hvad du jo
nok gør). Kig på info libc for at finde ud af hvordan.

Og, så er valgrind din ven. Valgrind dit program til døde ;-)

Mvh

Mads

I found the internet, but it was an air-conditioned nightmare.

             - http://c2.com/cgi/wiki?FinallyFoundTheInternet