Re: [PROGRAMMERING] Hjælp til/Artikler/bøger om engines

lørdag 19 august 2006 18:05 skrev Lasse Thomsen:

> Tak for tippet, efter lidt googlen på bogen virker det som om den er
> en god primer til at lave et spil motor.

Der er jo i øvrigt mange open source spil man kan kigge på.

Jeg og et par stykker til her fra SSLUG, skrev spillet "yanoid" til en
konkurrence for et par år siden.

Det er godt nok meget simpelt, men det er et spil, og vi fik da en 6te
plads ;-)

Det mest interessante ved det er nok at baner og deres "opførsel" er beskrevet
i python scripts, som bliver loaded ind af C++ spil enginen. (Som iøvrigt er
meget simpel).

Mvh

Mads

P.S: http://www.libsdl.org/pipermail/sdl-announce/2002-January/000035.html

Microsoft prints their own money. Head of MS, Bill Gates, has promised to
give away $550000 worth of software to the Peru state, after Peru had
debated making Open Source software mandatory in the Peru state
administration. Nice photo:
http://www.microsoft.com/presspass/images/misc/07-15perueducation_l.jpg
                         - 20020717