Re: [PROGRAMMERING] Hjælp til/Artikler/bøger om engines

Lasse Thomsen skrev:

Hejsa.

Jeg har ud af det blå besluttet mig for at mit næste hobby projekt
(hvis man ikke får kodet nok på arbejde må man jo have det som hobby
også) skal være at lave et komplekst spil, men jeg har ALDRIG lavet
andet end et yatzee spil i sin tid, og derfor er min viden omkring
spiludvikling generelt meget lav, for lav gående mod 0.

Så jeg håber der er nogle her på listen der måske har arbejdet lidt
med det, eller kan henvise mig til et sted hvor folk ved mere.

Jeg var vejleder for en studerende på Akademiuddannelsen i IT, der skrev speciale om game engines. Han havde meget fornøjelse af denne:

Daniel Sanchez-Crespo Dalmau, 2003, Core Techniques and Algorithms in Game Programming, New Riders, Indianapolis.
ISBN: 0-1310-2009-9

--
Virtually

Niels Müller Larsen