Re: [PROGRAMMERING] [SVN] projekt id , [WAS:] svn status spidsfindighed

On Sat, Aug 12, 2006 at 11:22:03PM +0200, Kristian Nørgaard wrote:

> well, et tag er vel netop et snapshot, som kan udpege en mixed version
> entydigt.

Eftersom Subversion ikke har et indbygget tag-koncept bliver vi nok lige
nødt til at være enige om, hvad der menes med et tag. Jeg henholder mig
til SVN bogens konvention[1], der siger, at et tag er en kopi af en
given revision lagt i et særlig tags-bibliotek. Det betyder, at et tag
netop ikke kan være en mixed version. Det er ikke ligesom i CVS, hvor
man kan have version x af den ene fil og version y af den anden og så
lave et tag baseret på disse.

> Det var et godt tip, jeg er ikke fortrolig med alle hjælpeværktøjerne endnu.
>
> svnversion vil dog - så vidt jeg kan læse - ofte give mig et span af
> revisionsnumre
> f.eks. 41:48
> selv i tilfælde hvor koden egentlig er identitisk med revision 48.

Ja, det er korrekt i det tilfælde, at ingen af dine filer har ændret sig
mellem version 41 og 48 (fordi ændringerne er foregået andetsteds i
repositoriet.

> Jeg synes det vil være bekvemt ikke at være tvunget til en update ( for
> at bringe hele koden til revision 48 ), for der kunne jo være ændringer
> jeg ikke er interesseret i lige nu.

Det forstår jeg ikke. Kan du prøve at give et konkret eksempel, hvor
du har brug for at have udgaver af filer, der er fra forskellige
tidspunkter?

> Johh, men når man står med en mixed version er tags vel netop MÅDEN
> hvorpå en version bliver veldefineret. ( Udover det at man selv kan
> notere sig samtlige filer og deres revisionsnumre. )

Nej, se ovenstående. Du kan selvfølgelig godt lave et "tag", der er en
udgave af din kode med filer fra mange forskellige revisioner ved at
samle disse og commite dem sammen til et tag-bibliotek. Jeg vil dog
mene, det er en uhensigtsmæssig fremgangsmåde, der formentlig vil føre
problemer med sig på sigt.

[1]: http://svnbook.red-bean.com/nightly/en/svn.branchmerge.tags.html

--
Med venlig hilsen