Re: [PROGRAMMERING] [SVN] projekt id , [WAS:] svn status spidsfindighed

Jeg er ikke helt sikker på, hvordan dit spørgsmål skal forstås. Måske
"svn ls" kan være til hjælp?

I den bestemte sammenhæng jeg prøvede at beskrive, undrede jeg mig blot over at 'svn status' ( eller svn list ) uanset flag, ikke kunne give mig hvad jeg vil betragte som fyldelsgørende information.

Mere interessant er nok det jeg var i gang med at undersøge.
Så her er en lidt længere forklaring:

Jeg kunne tænke mig at inkorporere en form for SVN id i min C-kode.
Med andre ord: når jeg beder mit program om versionsnr, så vil jeg gerne
se noget, der entydigt afslører, hvilket snapshot af SVN som min kode er
bygget af.

Foreløbigt er mit bedste bud følgende:

( antag jeg står i roden af mit projekt, og at alle ændringer er
commit'tede )

1) Brug et script til at udtrække det maksimale revisions nr ( MAXREV )
fra 'svn status -qv'
2) Hvis outputtet af 'svn diff -r MAXREV' er tomt, da vil det give
mening at navngivne min projekt-version noget a la PROJEKT-MAXREV

Er outputtet fra svn diff ikke tomt må dele af projektet være i en ældre
version, som er forskellig fra revision MAXREV. I det tilfælde giver det
ikke mening at navngive projektversionen med MAXREV.

Ideen kræver derudover at jeg også kan identificere om projektet er
bygget fra en bestemt branch.

Alternativet til ovenstående er såvidt jeg kan se, altid at identificere et build ved et TAG, men til de mange hyppige test-builds forekommer det mig som overkill. Med mindre - kunne man forestille sig en løsning hvor build af et projekt auto-genererer et SVN tag ?

/ Kristian