Re: [PROGRAMMERING] PostgreSQL og rang udregning

On Tue, 13 Jun 2006 19:11:54 +0200, Jesper K. Pedersen wrote:

> Og så er det, at problemet er jeg ikke umiddelbart kan se hvordan man
> videregiver positionen (række nummeret) fra den første del af select til
> den select i del to, da der ikke umiddelbart er nogen felter du kan knytte
> til hinanden.
Tilføj en ekstra række i view/table/select der blot tælles op med
antallet af rækker. Gør ligeså i den der joines med, og lav så join
mellem de to over denne tuple.

select * from table1 join table2 on table1.id=table2.id

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen