PostgreSQL og rang udregning

Jeg har hjulpet en lille golfklub med at lave lidt webudvikling - som nu er gået et skridt videre og koblet database på.

Mit problem er at i en turnering får hver spiller en score (typisk antal slag). Med denne score skal spillerne rangeres og gives point.

Der er point til de 40 bedst placerede. Point ligger fast - dvs. 1. plads 125, anden plads 120 osv.

Det er let at rangere spillere med en simpel select ... order by score limit 40
Jeg kan bare ikke helt gennemskue muligheden for direkte i SQL at bruge denne "orden" til at hente data fra en point tabel.

Nogen ideer - eller skal jeg bare skrive mig "ud af det" på min frontend og lade den hente den ordnede spiller liste og så fylde point i og sende dataene retur til databasen.

Mvh Jesper K. Pedersen