python debugger/emacs

Hejsa

Jeg er stadig så oldnordisk at jeg sætter print statements ind i min python kode for at debugge. Jeg har ikke store erfaringer med debuggere, men forestiller mig det ville lætte nogle ting betragteligt.

1) Hvad findes der af debuggere til python? Hvor gode er de? Hvor nemme at bruge (man skal vel gerne kunne køre sin kode umodificeret)? Kan de anbefales?

2) Findes der en god "kom-igang", særligt ang. opsætning af integration mellem anbefalede debugger og emacs, indsættelse af breakpoints og watch af variable.

--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk      | quartet:      http://www.anagrammer.dk