Re: [PROGRAMMERING] win manager xlib projekt.

Kim Schmock skrev:

Er igang med at lave en win manager. Har taget udgangspunkt i tinywm. Åbner en xterm der fylder hele skærmen, og xawtv oppe i højre hjørne.
Jeg har ikke brug for mouse support. Jeg ønsker at sætte input fokus til xterm winduet, og xawtv vinduet skal altid ligge øverst.
jeg bruger:
execlp("/bin/sh", "/bin/sh", "-c", "xterm -geometry 200x700+0+0",0);
execlp("/bin/sh", "/bin/sh", "-c", "xawtv -geometry 400x400-0+0",0);

og det virker fint.
Hvis jeg kalder XQueryTree() får jeg at vide at der er 0 children af root.
Hvordan kan det være ????

Har fundet årsagen - Jeg kaldte XQueryTree() lige efter kald til ovenstående, og før jeg startede event processing.
Når jeg flytter koden ind i event handler loop eller efter (før jeg lukker ned), får jeg korrekt info.

Nu mangler jeg bare at sætte keyboard fokus til xterm vinduet uden at jeg har en mus. Gode ideer er velkomne.