win manager xlib projekt.

Er igang med at lave en win manager. Har taget udgangspunkt i tinywm. Åbner en xterm der fylder hele skærmen, og xawtv oppe i højre hjørne.
Jeg har ikke brug for mouse support. Jeg ønsker at sætte input fokus til xterm winduet, og xawtv vinduet skal altid ligge øverst.
jeg bruger:
execlp("/bin/sh", "/bin/sh", "-c", "xterm -geometry 200x700+0+0",0);
execlp("/bin/sh", "/bin/sh", "-c", "xawtv -geometry 400x400-0+0",0);

og det virker fint.
Hvis jeg kalder XQueryTree() får jeg at vide at der er 0 children af root.
Hvordan kan det være ????