Re: [PROGRAMMERING] PIC programmering

Anders Aspegren Søndergaard wrote:

Den jeg foreløbigt har tænkt mig at starte med er
PIC 16F88 fra Microchip. Jeg kunne godt tænke mig at høre,
om nogle på listen har kunne brænde den fra Linux,
eller om der evt. kan anbefales en anden chip.

Hej

Jeg kender intet til PIC men Atmel chipsene er super nemme at programmere fra Linux. Mange distributioner har endda pakker til det:

:) robert-debian:~ $ apt-cache search atmel
ap-utils - Access Point SNMP Utils for Linux
ava - Algebraical Virtual Assembler for Atmel's AVR MCUs
avr-libc - Standard C library for Atmel AVR development
avra - Assembler for Atmel AVR microcontrollers
avrp - Programmer for Atmel AVR microcontrollers
avrprog - Programmer for Atmel AVR microcontrollers
binutils-avr - Binary utilities that support Atmel's AVR targets.
simulavr - Atmel AVR simulator
srecord - Manipulate EPROM load files
uisp - Micro In-System Programmer for Atmel's AVR MCUs
:) robert-debian:~ $

Jeg har desværre ikke selv haft tid til andet end at lege lidt med deres test kit som har et par lamper man kan tænde og slukke og et par knapper man kan trykke på, men det var nemt at sætte op.