En 'for' lykke i konsolen

Jeg var til foredrag den 18 og det var ganske fortræffeligt. Der blev også
vist en 'for' lykke, hvor beep var det program der blev kaldt, men nu
sidder jeg herhjemme og kan ikke få lykken til at virke, jeg spurgte også
lige ude på CBC i går, onsdag, o gfik lidt svar, uden at jeg har haft held
med mig her hjemme.

Lykken(erne) jeg skriver ser sådan ud:
sslug@sslug:~$ for freq in $((seq 200 20 2000)): beep -f $freq: done

sslug@sslug:~$ for i freq in $((seq 200 20 2000)): beep -f $freq: done
bash: syntax error near unexpected token `freq'
sslug@sslug:~$ for freq i in $(seq 200 20 2000): beep -f $freq: done
bash: syntax error near unexpected token `i'
sslug@sslug:~$ for freq i in $((seq 200 20 2000)): beep -f $freq: done
bash: syntax error near unexpected token `i'
sslug@sslug:~$
sslug@sslug:~$

ER der nogen der har en idé om hvad jeg gør forkert og hvordan jeg skal
bruge 'for' lykken, for at den virker på min (K)Ubuntu box?

Jeg har beep installeret!

Med venlig hilsen

Jan Trøjgaard