Re: [PROGRAMMERING] Hvordan finder jeg det næste tal?

On Tuesday 09 May 2006 23:13, Christoffer Holm Kjølbæk wrote:
> Nu er jeg ikke den store stjerne til bash, men du kan bruge sed til at
> fjerne noget fra din string:
> echo "~/EtDir/temp/temp23" | sed 's/~\/EtDir\/temp\/temp//'
> Så kan du vel bare skrive
>  Y=`echo $X | sed 's/~\/EtDir\/temp\/temp//'`

Du fik mig på den rette vej, og det endte med at dette virkede:

cd ~/pictures/temp/

for X in temp*
do
  XNUM=`echo $X | sed 's/temp//'`
  echo $XNUM
done

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  sslug@sslug
You don't have to think too hard when you talk to teachers.
                                                      -- J. D. Salinger