Hvordan finder jeg det næste tal?

Lad mig starte med at sige undskyld for min sidste mail. Den skulle have været
sendt til sslug-teknik. Sorry.

Jeg har en række directories der ser sådan ud:

	~/EtDir/temp/tempXX

Hvor XX er et fortløbende heltal.

Er det muligt at skrive et bash-script der finder det næste tal i rækken? Mit
gæt er at jeg skal bruge noget á la
	for X in ~/EtDir/temp/temp*

Men hvordan får jeg pillet tallet ud af X?

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  sslug@sslug
If there is one thing you can say about mankind: There's nothing kind about
man.
                                                             -- Woyzeck