Re: [PROGRAMMERING] commentare skrevet i XML format i C

Onsdag den 3. maj 2006 10:55 skrev Anders Gnistrup:
> Hej Alle
>
> Normalt udvikler jeg under emacs men er blevet tvunget til at lave
> visual studio agtig kode (kundekrav). Efter at have læst lidt om denne
> er der faktisk noget som er meget smart. Hvis man fx skriver.

> /// <param name="angle">Angle </param>
> /// <devdoc>Local function</devdoc>
> ///
>
> Er visual studio istand til at genere et html side med informationen
> skrevet med XML tags'ene. Det er jo faktisk meget smart.
>
> Spørgsmålet er om der findes et værktøj til at trække denne information
> [...]

Standarden under Linux er at bruge Doxygen. Check www.doxygen.org

Det ville f.eks. se sådan her ud:

/** \brief Get the angle within [0;2xPI[
* \param angle Angle in degrees
* \return Angle in radians
*
* This is a local function. \sa rad2degree */

Jeg tilføjede lige lidt docs... ;-)

Doxygen kan generere en lang række af uddata formater, f.eks. HTML, PDF, og
XML til videre behandling.

Mvh

Mads

The US population is 4 % of the global one. They produce 23 % of the global
pollution.