SV: [PROGRAMMERING] panden mod en mur ... gtkmm og kdevelop

> Jeg kan kun være _tilnærmelsesvis_ konstruktiv.

jeg er også kun konstruktiv på overfladen

> at
> delen
>
> Hvis du laver open source, så er Qt4 GPL på Windows.

Det er nok den forkerte mailing liste at sige det på, men ms vc++ .net er et IDE som er ret godt. Det hele er ret godt integreret, men gearet mod MFC (som jeg ikke har noget godt at sige om).
Mit primære arbejde pt. omhandler en MFC applikation, så det er ikke en mulighed at gå væk fra MSVC og det understøtter qt4 ikke.

> Hvis du laver lukket source, så er Qt _rigeligt_ de 1500€ værd.

Ikke hvis jeg skal overbevise en tvivlende chef, der ikke går ind for større ændringer - der er min private mening ikke så vigtig.

> Qt er langt højere kvalitet, særligt i dokumentationsdelen.

Helt enig. Deres site er helt fænomenalt.

> Bemærk iøvrigt at hvis du ikke _distribuerer_ din applikation uden for din
> virksomhed, kan du bruge Qt4 som GPL under "private enjoyment", efter min
> og
> manges opfattelse. Det er måske ikke helt moralsk/etisk korrekt, men i
> overenstemmelse med licensen.

Den havde jeg godt overvejet. Min moral er flosset nok til at gøre det :-)
Det kommer af sig selv at hvis jeg laver noget til hjemmebrug, så kommer jeg også til at blande sig i andet QT open source software, og så kommer trolltech til at få noget ud af det på den måde.

mvh
morten