Re: [PROGRAMMERING] C# nybegynder spørgsmål

Quoting Kim Schulz <sslug@sslug>:

On Sun, 30 Apr 2006 12:59:42 +0000
Jørgen Heesche <sslug@sslug> wrote:

Jesper K. Pedersen wrote:

SKIP

> Nu er min erfaring med objekt orienteret programmering temmeligt
> begrænset og jeg kender ikke C++ (og dens ligheder med C#).

Jeg vidste ikke, at der var noget der hed C#, troede faktisk du mente
C++. Men nu ser jeg, at det er en Microsoft variant af C++.
Umiddelbart tror jeg ikke det er nogen god ide at bruge C# i
Unix/Linux, hvad med portabiliteten?.

Bare fordi MS står bag noget, så er det jo ikke ensbetydende med at det
ikke er godt :-) (nej i må ikke citere mig for dette).
C# er et rigtigt godt alternativ til f.eks. Java og har en langt mere
gennemtænkt syntax end C++.
I linux/unix verden kan du benytte C# via mono Projektet.
www.mono-project.com

Der findes også dotGNU (www.dotgnu.org).