Re: [PROGRAMMERING] C# nybegynder spørgsmål omkring ændring af array størrelse

Jesper K. Pedersen wrote:

SKIP

Nu er min erfaring med objekt orienteret programmering temmeligt begrænset og jeg kender ikke C++ (og dens ligheder med C#).

Jeg vidste ikke, at der var noget der hed C#, troede faktisk du mente C++. Men nu ser jeg, at det er en Microsoft variant af C++. Umiddelbart tror jeg ikke det er nogen god ide at bruge C# i Unix/Linux, hvad med portabiliteten?.

Men har da også askjeeves'ed/googlet/altavistaet en hel del, og ikke kunnet finde et eneste eksempel på et array med variabel længde.

Google søgning = 'C# dynamic array' giver: http://www.csharpfriends.com/Articles/getArticle.aspx?articleID=56

This simple tutorial teaches you how to work with an ArrayList class. Many people who switches from the C/C++ world found that there is no dynamic memory allocation in the arrays of C#. Actually there is a class in .NET which allows you to do the same functionality as dynamic memory allocation but is much simpler to use - the ArrayList class.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug