Re: [PROGRAMMERING] PHP: integration mellem statiske og dynamiske sider

Atte André Jensen wrote:
Hejsa

Jeg har en hjemmeserver som bla. har en del større filer (mp3'ere fx), men da min upstream hastighed ikke er så fantastisk har jeg fået den idé at lægge større filer på den gratis space som min udbyder (cybercity) har foræret mig.

Jeg har selv tænkt på det samme, men har endnu ikke set nærmere på det, da jeg endnu ikke har større ting på min server.

Før du går igang, vil jeg lige anbefale dig at se på Cybercitys regler, for det kan være, at du ikke bare må benytte pladsen som et slags filarkiv. (Jeg synes at kunne erindre noget om at der skal være en index-side)

Spørgsmålet er nu om jeg fra php på hjemmemaskinen kan få fx en directory listing på den statiske maskine? Idéen er naturligvis at lade hjemmeserveren dynamisk vise indholdet som blot skulle kunne oploades/vedlige holdes på den statiske cybercity server...

Der er flere måder:

1) ftp:// file wrapper, som benyttes med de normale filhåndteringsfunktioner.

2) de specifikke ftp-funktioner, som Christoffer linkede til.

Begge de to første indebærer at php-scriptene skal kende brugernavn og kode til din cybercity-konto.

3) netværksmontere ftp-mappen v.h.a. FUSE eller lignende.

Med venlig hilsen

Ole