Re: [PROGRAMMERING] Brug af "input" laget

Mads Bondo Dydensborg wrote:

Fredag den 3. marts 2006 11:42 skrev Henrik Bork Steffensen:

Hej,
jeg leder efter et eksempel på hvorledes man bruger input laget fra en
userspace applikation.
Scenariet er at jeg har en linux/arm box uden X, men vil gerne bruge en
touchscreen som bruger input laget.

Nogle bud?

Jeg har brugt input laget en smule da jeg skrev noget kode til at håndtere "jog shuttles" til videoredigeringsprogrammet kino. (sourceforge), men beklager, det er faktisk igennem et GDK callback. Dog roder vi direkte i /usr/include/linux/input.h kan jeg se, så noget kan du måske bruge det til?

Der findes også en evtest.c et sted på nettet.

Googled: http://linuxconsole.sourceforge.net/input/input.html - start sted, i det mindste.

Iøvrigt synes jeg det lyder vildt spændende. Jeg ville voldsomt gerne have en touchscreen. Har du fundet en billig en?

Mads

Tak for tippet, jeg ser nærmere på det i aften.
Den touchscreen jeg bruger er integreret i det 320x240 lcd panel sidder på boxen (arm 9).

Hvis jeg lige skulle udybe problemstillingen lidt...:
jeg kan godt hente events fra /dev/input/mice - men de data jeg læser er ren garbarge og det er her jeg ikke kan finde nogen nyttig dokumentation.

--
med venlig hilsen / best regards / Mit freundlichen Grüßen

Henrik Bork Steffensen

RoseTechnology A/S
http://www.rosetechnology.dk