Re: [PROGRAMMERING] Brug af "input" laget

Fredag den 3. marts 2006 11:42 skrev Henrik Bork Steffensen:
> Hej,
> jeg leder efter et eksempel på hvorledes man bruger input laget fra en
> userspace applikation.
> Scenariet er at jeg har en linux/arm box uden X, men vil gerne bruge en
> touchscreen som bruger input laget.
>
> Jeg har læst det meste af "Dokumentation/input/*", men jeg synes det er
> alt for tyndt til at kunne bruges.
> Jeg har også kigget lidt i sourcen til gpm, men da den er kompleks &
> stor så er det nødløsningen.
> google er svært da "input" er en generel term :-(
>
> Nogle bud?

Jeg har brugt input laget en smule da jeg skrev noget kode til at håndtere
"jog shuttles" til videoredigeringsprogrammet kino. (sourceforge), men
beklager, det er faktisk igennem et GDK callback. Dog roder vi direkte
i /usr/include/linux/input.h kan jeg se, så noget kan du måske bruge det til?

Der findes også en evtest.c et sted på nettet.

Googled: http://linuxconsole.sourceforge.net/input/input.html - start sted, i
det mindste.

Iøvrigt synes jeg det lyder vildt spændende. Jeg ville voldsomt gerne have en
touchscreen. Har du fundet en billig en?

Mads

Who do you trust? Nobody? Good, let's put Nobody in charge then...

               - The Register on TCPA/Palladium, 20021109