Brug af "input" laget

Hej,
jeg leder efter et eksempel på hvorledes man bruger input laget fra en userspace applikation.
Scenariet er at jeg har en linux/arm box uden X, men vil gerne bruge en touchscreen som bruger input laget.

Jeg har læst det meste af "Dokumentation/input/*", men jeg synes det er alt for tyndt til at kunne bruges.
Jeg har også kigget lidt i sourcen til gpm, men da den er kompleks & stor så er det nødløsningen.
google er svært da "input" er en generel term :-(

Nogle bud?

--
med venlig hilsen / best regards / Mit freundlichen Grüßen

Henrik Bork Steffensen

RoseTechnology A/S
http://www.rosetechnology.dk