Re: [PROGRAMMERING] revisionering i mysql

I sslug.programmering, skrev Atte André Jensen:
>  En ven, som er klog udi oracle, har fortalt at oracle kan håndtere dette
>  ved at man ikke overskriver data i tabeller ved opdatering, men at
>  oracle (såvidt jeg forstod) automatisk kan gemme forskellige versioner
>  af dataene. Dette ville gøre det nemt at genskabe fakturaen som den så
>  ud, idet man blot bad om versioner i andre tabeller (fx kunder) som
>  passede til datoen på fakturaen.
>
>  Men er noget sådant muligt i mysql? Man kan naturligvis kode/håndtere
>  det selv, men hvis der er mekanismer indbygget ville det sikkert være
>  bedre at bruge eller tage udgangspunkt i dem.

Du spørger i øst og jeg giver svar i vest.. :-)

Du kan se her hvordan det kan implementeres i PostgreSQL:
http://www.varlena.com/varlena/GeneralBits/122.php

Jeg ville nok tage den "nemme" løsning og generer en postscript/pdf-file
og gemmen den binært i databasen.

Jesper