Re: [PROGRAMMERING] Re: Den tomme mængde i SQL.

I sslug.programmering, skrev Adam Sjøgren:
>  Endnu rarere var det måske at blive helt fri for at konstruere SQL
>  selv, v.hj.a. Class::DBI, Alzabo, DBIx::* eller andre hjælpere.

 Det er faktisk det jeg gør.. DBIx::Class der benytter SQL::Abstract.
 Eksemplet er at:

 Class->search({ key => sslug@sslug);
 (generererer: select "primary key" form class where ( key = $arr[0] or
 key = $arr[1] or ...)

 og

 Class->search({ key => {-in => sslug@sslug);
 Giver den tilsvarende med "in (....)".

 Kun virker ved indhold i arrayet, hvor jeg gerne ville have en
 tom DBix::Class-iterator tilbage når jeg spurgte med et tomt array i
 stedet for at skulle håndtere dette hjørnetilfælde eksplicit i koden.

Jesper